01
Feb

2013. godina – prekretnica u komunikaciji između medija i korisnika

Medijska kretanja u 2013. godini obeležiće mnoštvo promena u komunikaciji medija sa korisnicima informacija. Prema statistici Media Clipping agencije trendovi se pomeraju, kreću se ka elektronskoj populaciji, jer je brzina plasiranja informacija mnogo veća. Brzina informacija je sada od presudnog značaja za medijske kuće, prestižno je imati pravu informaciju i pre nego što se ona zvanično potvrdi. To je veliki rizik koji mediji preuzimaju. Svi smo svedoci nove ere pametnih aplikacija i vesti se brzo šire. To donosi brže odgovore, komentare pozitivne ili negativne, a mediji iz toga vide važnost odredjenih informacija za korisnike informacija i ono na šta treba da se oslone kada je prodaja u pitanju. digital-age U protekloj godini 2012. najviše udarnih pozicija u medijima zauzele su afere, posebno drugu polovinu godine. Pored afera na udarnim pozicijama zabeležen je porast crne hronike, a u samom vrhu su politička dešavanja. Politička dešavanja su se od juna, početka jula polako spajala i stapala vecim delom sa aferama i to je definitivno tema koja je prodavala medije. Kada kažem »prodavala«, mislim na efekte od plasmana informacija i na doseg medija. Ekonomija, zdravstvo, kultura i ostalo su teme koje su se najmanje pojavljivale, ali su podjednako važne za korisnike informacija.

Trendovi se poalako menjaju, a 2013. godina će u Srbiji biti definitivno godina digitalne komunikacije medija i korisnika. U vremenima koja su iza nas čitalac je bio samo korisnik, a sada ima značajnu ulogu u oceni i kreiranju sadržaja u medijima. On može biti predmet medijske pažnje ukoliko bude imao zapaženo mišljenje ili dobar komentar u interakciji sa medijima. U politici se sve više koristi interakcija sa građanima ili političkim neistomisljenicima, a mediji tu komunikaciju preuzimaju i plasiraju na svoj način.Ljudi postaju sve važniji jer mogu svoja mišljenja da razmene, a mediji sve češće prave elektronske intervjue kako bi dali prostor i čitaocima da učestvuju. Retko možete videti sada direktan intervju, sve je više interaktivnih intervjua koji pomeraju granice običnog novinarstva. U 2013. godini korisnici informacija tražiće sve više sopstvene prisutnosti u medijima, jer to je ono sto ih pokreće da koriste i čitaju odredjeni medij. Radio stanice su ponovo oživele većom upotrebom socijalnih mreža jer se na jednostavan način sada i vide sa slušaocima. To je najveća revolucija, radio je ponovo oživeo. Prvu polovinu 2013. godine, prema statistici Media Clipping agencije obeležiće afere, politička kretanja i crna hronika. Na žalost loša ekonomska situacija utice dosta na teme koje se plasiraju, povecanje crne hronike i na popularizaciju afera. Afere se doživljavaju kao pobeda. Sve je više istraživačkog novinarstva koje medije povezuje sa aferama, a sve češće se koristi i u rešavanju istih. Drugu polovinu obeležiće više teme koje se odnose na životni standard, ekonomska kretanja i polako pripremu za izlazak iz krize. Digitalna era nas definitivno pomera sa mesta korisnika na mesto učesnika u medijskim zbivanjima. (Economy.rs, 29. januar 2012.)

Trackback from your site.

Leave a comment