17
Feb

Da li je vaša elektronska pošta – Scrooglovana?

Microsoft je pokrenuo kampanju protiv Google-ove prakse u vezi ciljanih reklama za Gmail korisnike. Sponzorisano istraživanje i reklamna kampanja treba da podignu svest korisnika o tome da Google pregledava emailove korisnika Gmail servisa kako bi im ponudio što relevantnije reklame. Microsoft je pokrenuo kampanju uprkos glasinama da i sam Microsoft nudi oglašivačima slične mogućnosti za ciljano oglašavanje. google mail – Mi poštujemo privatnost korisnika našeg Outlook.com i zabrinuti smo zbog toga što Google narušava tu privatnost svaki put kada korisnik Outlook.com servisa razmenjuje email poruke sa korisnikom Gmail-a, kaže Stefan Vajc, direktor online servisa u Microsoft-u. „Ova kampanja je pokrenuta mnogo više zbog zaštite korisnika Outlook.com nego zbog toga da bi korisnici Gmail-a saznali šta Google radi.“ Microsoft je pokrenuo sajt www.scroogled.com i peticiju sa ciljem da se natera Google da prekine sa ovakvom praksom.

Pored peticije, Microsoft je sponzorisao i istražavanje o tome koliko su korisnici informisani o Google-ovoj praksi u vezi ciljanih reklama. Oko 52% učesnika u istraživanju izjavilo je da uopšte nisu znali da Google pregledava njihove emailove da bi im ponudio relevantne reklame. Većina (88%) ispitanika izjavila je da se ne slaže sa takvom praksom. Oko 83% učesnika u istraživanju reklo je da je ova praksa upad u njihovu privatnost. Istine radi, Microsoft i sam prikuplja opšte podatke o korisnicima svog Outlook.com servisa za potrebe ciljanog oglašavanja. Podaci kao što su godine starosti, pol i lokacija su podaci koje Microsoft nudi oglašivačima koji ih potom koriste za ciljano oglašavanje. Microsoft, međutim, nudi korisnicima i mogućnost isključivanja iz ciljanog oglašavanja što ne znači da će to zaustaviti kompaniju da prikuplja podatke o korisniku ali će je onemogućiti da te podatke deli sa oglašivačima. Ovo nije prvi put da Microsoft pokreće kampanju protiv Google-a. Prošle godine u februaru, Microsoft je pokrenuo trodnevnu marketing kampanju u SAD reklamirajući svoje proizvode i servise ako alternativu Google-u, koji ne poštuje privatnost korisnika. Iz Google-a se još nisu oglasili ovim povodom. (Economy.rs, 9. februar 2013.)

Trackback from your site.

Leave a comment