08
Jan

Italija donela kontroverzni ‘porez na Google’

Italijanski Parlament danas je doneo najnoviji zakon u oblasti internet reklamiranja, tzv. ‘porez na Google’ prema kojem italijanske kompanije mogu zakupiti internet oglase samo putem lokalnih kompanija, umesto direktnom kupovinom preko kompanija registrovanih u poreskim rajevima, kao što su Irska, Luksemburg ili Bermuda.

google

Uvođenje ovog poreza već je izazvalo mnogo kontroverzi i mnogi pravni zastupnici navode da ovaj zakon krši zakone Evropske unije u oblasti trgovine i biće sigurno osporen.

Podsetimo, u julu je na zahtev grupe od 20 država, Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) predložila mere za borbu protiv kompanija kao što su Google, Apple i Yahoo! koje izvlače profit preko poreskih rajeva.

Italija je prva velika evropska država koja se direktno suprotstavila ovakvoj vrsti poslovanja i pokušaće da reši problem selidbe profita u poreske rajeve, na čemu evropske ekonomije i SAD gube godišnje preko 100 milijardi $, navodi OECD.

– Italijanski zakon je u suprotnosti sa zakonima EU, navodi profesor prava na Lankaster univerzitetu, Sol Pićoto, ali je izvesno da OECD neće svoj plan sprovesti u delo do kraja 2015. godine. Sa druge strane, neki pravni stručnjaci smatraju da je ovo jedini način da se oporezuje ovakav način poslovanja i da će i druge države slediti Italiju u naplati ‘Google poreza’.

Google, Starbucks i Amazon su kritikovani zbog svojih poreskih strategija i naplate putem svojih offshore kompanija.

Google, npr, sve svoje oglašavanje prodaje krajnjim licima u Evropi preko svog irskog predstavništva i time ne plaća porez na poslovanje u državi gde je krajnji korisnik kupio uslugu oglašavanja. Većinu svog profita Google je ostvario preko svog predstavništva u Bermudi, čak 12 milijardi $.

(Economy.rs, 24. decembar 2013.)


Tags:

Trackback from your site.

Leave a comment